A A A

Technická pomoc

Než se obrátíte na technickou podporu, přečtěte si odpovědi na nejčastěji kladené otázky.

 

1. Je možné příhlásit vaše čtyřkolky k SPZ a jezdit s nimi na veřejných komunikacích ?

 

ANO. Všechny čtyřkolky (ATV), které nabízíme je možné přihlásit k SPZ a jezdit s nimi na veřejných komunikacích.Modely Xquad Xplorer a Hardworker jsou homologovány pro 2 osoby a mohou tak na nich jezdit současně 2 osoby. Tak je to i vyznačeno v malém a velkém technickém průkazu. Se čtyřkolkou od nás dostanete čistopis velkého technického průkazu. Takže nebudte mít žádné problémy s přihlášením čtyřkolky. Registrace se dělá na dopravním inspektorátu v místě Vašeho bydliště. Postup je stejný jako při přihlašování nového vozidla. . Doklad o povinném pojištění je třeba si sjednat předem. Povinné ručení na naše ATV stojí u České pojištovny asi 780 Kč na rok. (ATV s hmotností do 400kg)Po zaplacení poplatku 500 Kč dostanete SPZ, malý technický průkaz a můžete vyrazit.

 

2. Přivezl jsem si čtyřkolku, mačkám spínač zapalování , ale neděje se vůbec nic. Startér ani neotočí.

 

Nezapomeňte, při startování současně stisknout rovněž ruční brzdovou páčku (pravá). Startovací mechanismus je aktivní pouze se stisknutou brzdovou páčkou.Před opětovným pokusem o nastartování se stisnutou páčkou se ujistěte, že máte zařazený neutrál.

3.Slyšel jsem, že motor u Xplorera a Hardworkera je velmi dobrý. Jakou má asi spotřebu?

 

 

Motory jsou v licenci Honda a jsou jednak velmi tiché při nízkých točkách , ale také dost silné a spolehlivé. Zatím jsme na ně neměli jedinou reklamaci. Spotřeba je silně závislá na stylu jízdy a terénu, ve kterém se pohybujete. Při kombinované jízdě ve městě a na veřejných komunikacích je kolem 2-4l/100km.

4.Jaká je záruka ?
Záruka na všechny výrobky je 2 roky, pokud není u výrobku uvedeno jinak.

 

5.Jaký řidičák potřebuji na čtyřkolku?

Pro řízení čtyřkolky na naších silnicích stačí řidičák skupiny B(osobní auto).

 

 

6.Co potřebuji při koupi na splátky?

Doklady nutné k vyřízení žádosti o úvěr do 200.000Kč (pouze dva doklady totožnosti)
Akontace 10%
Občanský průkaz,
Druhý doklad totožnosti např.: Řidičský průkaz, Cestovní pas, Průkaz zdravotní pojišťovny, Zbrojní průkaz, Platební karta
Úvěr je zprostředkován na počkání do 1hod.

 

 

7.Slyšel jsem, že od výrobce je uměle omezený výkon pomocí restriktoru sání, a že plný výkon motoru je možné dosáhnout odebráním tohoto restriktoru. Je to pravda ?

 

Ano je to tak. Restriktor výrobce dává z bezpečnostních důvodů kvůli začítečníkům.Když odebereme restriktor sání vzduchu, dostane motor plný výkon a sportovní zvuk. Odebrání restriktoru není složitá záležitost. Postup je podrobně popsán v návodu, který je ke stažení zde

 

 

 

8.Koupit Čínu nebo Japonce?

 

Kdo má na Japonce tak si ho koupí, kdo nemá koupí si Čínu.

Doporučuji si přečíst tento článek mluví za vše. Čtěte až do konce!!


9.Povinná výbava:

Čtyřkolka musí být vybavena schválenou motolékárnou a sadou náhradních žárovek.

Jaký řidičák na čtyřkolku?

Jednoznačně B-čko (nebo B1 jakož to podskupina B). Policisty mate technický průkaz, kde se nachází Motocykl - čtyřkolka a podobně. V zákoně je však velmi jasná odpověď. Buďte tvrdí a nekompromisní, pokud možno slušní a zdělte nebo rovnou předložte (vozte sebou) policistovi znění zákona na kusu papíru.



Zákon č.411/2005 sb.

§ 81 Skupiny a podskupiny řidičských oprávnění

(1) Řidičské oprávnění k řízení motorových vozidel se dělí podle skupin a podskupin.

(2) Řidičské oprávnění skupiny A opravňuje k řízení motocyklů s postranním vozíkem nebo bez něj.

(3) Řidičské oprávnění podskupiny A1 opravňuje k řízení lehkých motocyklů o objemu válců nepřesahujícím 125 cm3 a o výkonu nejvýše 11 kW.

(4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení

a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a 15 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,

b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg,

c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla.

(5) Řidičské oprávnění podskupiny B1 opravňuje k řízení motorových tříkolových a čtyřkolových vozidel uvedených v odstavci 4, jejichž maximální konstrukční rychlost převyšuje 45 km.h-1 nebo jsou poháněnáspalovacím motorem o objemu válců převyšujícím 50 cm3 nebo jsou poháněná jakýmkoli jiným zařízením srovnatelného výkonu. Pohotovostní hmotnost těchto vozidel nesmí být vyšší než 550 kg; do pohotovostní hmotnosti vozidla elektricky poháněného se nezapočítává hmotnost akumulátorů.

(6) Řidičské oprávnění skupiny C opravňuje k řízení motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 8 a 9, jejichž maximální přípustná hmotnost převyšuje 3 500 kg; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo, jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje atd.

 

 

 

 

www.ctyrkolky-skutry.cz www.xextreme.cz